Феноменологія страху через призму соціального виміру

28 квітня 2022 р. на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи було проведено чергове онлайн-заняття постійно-діючого навчально-методичного семінару кураторів 1-3 курсів у розширеному форматі – із долученням заступників з виховної роботи та аспірантів усіх навчальних структурних підрозділів університету.

Функції модераторів виконували завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доц. Романкова Л.М. та керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доц. Юрченко З. В.

Технічне забезпечення та облік відвідування слухачами заходу здійснював провідний фахівець навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи Петрошенко С.І.

План заняття передбачав обговорення таких питань:

  1. Вступне слово за темою семінара.

Доповідає: керівник семінару, методистка вищої категорії кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З.В.

  1. Феномен страху у сучасному соціокультурному дискурсі.

Доповідає: кандидат філологічних наук, професор кафедри загального та германського мовознавства факультету філології Мельник Я.Г.

  1. Презентація методичної розробки: «Поруч з вами людина у стані тривожності: як із нею поводитись?».

Доповідає: керівник семінару, методистка вищої категорії кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З.В.

  1. Про проведення циклу занять семінару з медіаграмотності та інформаційної безпеки зі студентами 1-х курсів

Доповідає: завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доц. Романкова Л.М.

У зверненні до слухачів керівник семінару, Зоя Юрченко, на засадах ретроспективного зрізу воєнного часу та доручення освітянської громади університету до Національного спротиву обґрунтувала доцільність теми семінару – «Феноменологія страху через призму соціального виміру». Було зазначено, що наступний доповідач згідно плану – проф. Мельник Я.Г. у своїх наукових розвідках звертається до проблеми страху, зокрема, йдеться про його монографію «Пролегомени до українського дискурсу».

У своєму виступі Ярослав Мельник зазначив, що найближчим часом планується перевидання значно розширеної версії монографії. Розкриття теми доповідач здійснював за наступними змістовими векторами:

  • Глибинні витоки існування страху у сучасній мегакультурі;
  • Страх як важіль формування соціокультурної і політичної систем упродовж історії;
  • Страх як складова генетичної структури колективного «Я» РФ як різновиду тоталітарної системи;
  • Рівень звільнення українського суспільства від страху після розпаду СРСР та побудови української державності;
  • Завдання соціальної, педагогічної, психологічної сфер діяльності, академічної спільноти у звільненні від залишків страху і творенні партнерських стосунків за стандартами демократичного суспільства.

У завершальній частині семінару Зоя Юрченко презентувала методичну розробку «Поруч з вами людина у стані тривожності: як із нею поводитись?» та звернула увагу слухачів на можливість використання методичного доробку лабораторії за рубриками «На допомогу куратору», «На допомогу студенту», «Кризове психологічне консультування».

Лілія Романкова ознайомила виховників з методично-змістовим потенціалом просвітницько-інформаційних акцій з медіаграмотності та інформаційної безпеки, які навчально-виробнича лабораторія виховної та психолого-педагогічної роботи зараз проводить з першокурсниками усіх факультетів та інститутів університету.

Слухачі у меседжерах позитивно оцінили змістовий контент семінару та його важливість для комунікації зі студентами.

Загалом у заході взяли участь 69 осіб.