Виховання без агресії як установка майбутнього педагога

22-23 жовтня 2019 року модератори відділу виховної та психолого-педагогічної роботи завідувач відділу, кандидат психологічних наук, доцент Лілія Романкова, керівник семінару кураторів, методист вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент Зоя Юрченко, методист відділу, кандидат юридичних наук, майор у відставці Сергій Лобанов провели просвітницько-виховний семінар для студентів педагогічного факультету за темою «Агресія як епідемія сучасного світу».

До проведення заняття були задіяні волонтери відділу Богдан Вовчук та Марія Дворська, які продовжують фахове удосконалення на базі відділу виховної та психолого-педагогічної роботи.

Зміст заняття передбачав висвітлення інформаційно-змістового контенту за такими векторами теми: тлумачення агресії як соціально-психологічного феномену; різновиди агресивної поведінки; наслідки поширення агресії у суспільстві на макро- та мікрорівнях; сім’я як провідне середовище формування патернів (моделей) агресивної поведінки у підростаючої особистості; шкільний булінг; особливості та профілактика булінгу, насильства й агресії у ЗВО, поради з опанування агресії на рівні особи тощо.

Виступи доповідачів ілюструвалися відеосюжетами, слайдами, статистичними даними, забезпечували активне включення, мотивацію аудиторії до сприйняття теми. Студенти отримали конкретні рекомендації та пам’ятку про якості особистості, які допомагають уникнути агресії й покращують взаємини і про якості, що ускладнюють життя і провокують конфлікти на агресивному ґрунті.

На завершення заходу працівники відділу презентували (на основі актуалізації наявного життєвого досвіду студентів) тренінговий модуль «Заходи особистої безпеки та алгоритми дій у надзвичайних ситуаціях».

Популяризація теми «Агресія як епідемія сучасного світу» здійснюється у контексті пролонгованої системної діяльності відділу виховної та психолого-педагогічної роботи з питань профілактики насильства, булінгу, мобінгу, гендерної дискримінації в освітньому просторі, утвердження на теренах ЗВО принципів толерантності та конструктивної взаємодії.

 Презентована тема, як свідчать питання студентів до доповідачів, є актуальною як для особистого життя, міжособистісних взаємин, так і для майбутньої професійної самореалізації у закладах освіти.