Надзвичайні ситуації: особливості та алгоритм дій за умов воєнного стану

19 травня 2022 року на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника було проведено розширене заняття постійно діючого навчально-методичного семінару кураторів 1 – 3 курсів, аспірантів та заступників з виховної роботи усіх навчально – структурних підрозділів університету.

Функції модераторів виконували завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Л.М. Романкова та керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент З.В. Юрченко.  Захід проводився на онлайн-платформі google meеt. 

Облік відвідування слухачами заходу та технічне забезпечення здійснював провідний фахівець навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи Петрошенко С.І.

Учасникам семінару було запропоновано на розгляд і обговорення наступні питання:

  1. Відкриття семінару.

Відкриває: проректор з науково-педагогічної роботи, кандидат фізико-математичних наук, професор Запухляк Р.І.

  1. Порядок дій у разі застосування хімічної, біологічної і ядерної зброї, при радіаційній аварії на АЕС та при проведенні евакуації, порядок використання засобів індивідуального захисту.

Доповідають: тимчасово виконуючий обов’язки завідувача Івано-Франківських територіальних курсів з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Курилович Володимир Петрович; майстер виробничого навчання Івано-Франківських територіальних курсів з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Галяс Остап Степанович.

  1. Презентація методичного надбання, наявного за проблематикою семінару на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи.

Доповідають: завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л.М., керівник семінару, методистка вищої категорії кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З.В.

Відкриваючи семінар, Руслан Запухляк наголосив на важливості не розслаблятися і бути готовими до зустрічі з можливими небезпеками в умовах воєнного стану. Адже населення країни зустрічається із загрозами сучасної війни вперше, не маючи відповідного досвіду. Запорукою збереження самовладання є в тому числі наявність знань і дотримання правил поведінки при виникненні надзвичайної ситуації. Івано-Франківська область, яка наразі лишається порівняно безпечною, виконуючи функції прихистку для тимчасово переміщених осіб з територій воєнних дій, також не гарантована від екстремальних воєнних ситуацій.

«А відтак, шановні слухачі, – підсумував Руслан Запухляк, – сподіваємось, що надана вам нині інформація буде корисною для вас».

Володимир Курилович детально ознайомив учасників семінару з такими змістовими позиціями теми доповіді:

  • Загальна характеристика поняття «засоби масового ураження»;
  • Класифікація міжнародних позначок за різновидами небезпек для населення;
  • Види, характер хімічної зброї і захист від її застосування;
  • Біологічна зброя: різновиди і захист від наслідків застосування;
  • Ядерний вибух: класифікація за потужністю, уражаючі фактори, вплив проникаючої радіації на людину та засоби захисту від радіоактивного зараження.

Виступ Володимира Куриловича переконливо ілюструвався презентаційними матеріалами та відіосюжетами.

Остап Галяс, як співдоповідач, розповів про складові елементи найкращої на даний час моделі протигазу ГП – 5. За допомогою презентації з малюнками була продемонстрована послідовність та необхідність використання протигазу для збереження життя та мінімізації впливу наслідків застосування засобів масового ураження на здоров’я людей.

Доповідачі при викладі інформації зверталися до прикладів досвіду, який Україна продовжує нагромаджувати в умовах агресії рф.

Представниками Івано-Франківських територіальних курсів з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Володимиром Куриловичем та Остапом Галясом для поширення у громаді університету запропоновані такі рекомендації, пам’ятки:

  • «Ядерний вибух»,
  • «Правила поведінки під час артобстрілу і бомбардування»;
  • «Радіаційна аварія»;
  • «Доведення інформації до населення».

У завершальній частині заняття Лілія Романкова та Зоя Юрченко звернули увагу слухачів на методичний доробок за темою семінару, який на основі співпраці зі штабом цивільного захисту, мобілізації та військового обліку університету (Микола Сакадел) та інженером з техніки безпеки (Марія Майстер) розроблено і вміщено у рубриках лабораторії «На допомогу куратору», «На допомогу студенту».

Доповідачі і організатори семінару відповіли на питання й отримали у меседжерах схвальну оцінку контенту та його доцільності; побажання продовжити роз’яснювальну роботу з такої актуальної проблематики.

Загалом в акції взяли участь 57 слухачів.