Навчально-виробнича лабораторія виховної та психолого-педагогічної роботи на допомогу студентам факультету іноземних мов

З 03.03.2021 р. на базі навчально-виробничої лабораторії триває цикл просвітницько-інформаційних онлайн-семінарів для студентів 3-го курсу усіх структурних підрозділів університету на тему «Практична психологія – на допомогу студентам університету».

Функції модераторів проведення та розробників ілюстративно-презентаційного супроводу започаткованого циклу виховних акцій виконують завідувач лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, доц. Лілія Романкова, методист вищої категорії, керівник навчально-методичного семінару кураторів, доц. Зоя Юрченко, та провідний фахівець лабораторії Сергій Петрошенко.

Заняття проводилось для студентів факультету іноземних мов (17.03.2021р.). Мета заняття: ознайомлення студентів з діяльністю навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”; оптимізація академічної комунікації в освітньому просторі нашого навчального закладу.

Зокрема, студентам(незалежно від майбутнього фаху) важливо знати, з якими особистісними проблемами і в який спосіб вони можуть звернутися до співробітників нашої лабораторії. Водночас, на сайті лабораторії вони зможуть знайти низку порадників, рекомендацій, пам’яток з популяризації психологічних знань.

З часу створ у 2012 р. відділу (з 2020 – навчально-виробничої лабораторії) виховної та психолого-педагогічної роботи, пріоритетною цільовою групою у забезпечені запиту на послуги психолого-педагогічного характеру, які надає лабораторія, була і залишається студентська громада університету.

На занятті студенти факультету іноземних мов дізнались також про кадровий склад лабораторії, основні напрямки та види її діяльності через призму запровадженої цією ж лабораторією у 2015 р. концептуальної моделі організації психолого-педагогічної діяльності ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”.

Особливий інтерес у аудиторії викликали практика та можливість надання індивідуальних консультацій, досвід міжнародної співпраці у рамках соціально-психологічних проєктів, врахування науково-педагогічними працівниками підрозділу виявлених студентами побажань, проблем за результатами психодіагностичних обстежень у рамках дослідницьких програм лабораторії на рівні факультету іноземних мов.

А путівник «Рекламно-інформаційний імідж лабораторії у соціальних мережах і ЗМІ», представлений і обговорений за відповідною презентацією, допоможе третьокурсникам у подальшому оперативно отримувати інформацію про роботу лабораторії, пропоновані нею послуги для студентів та про параметри її контактів.

У завершальній частині онлайн-зустрічі студенти поставили наболілі питання і висловили свої побажання завідувачу лабораторії Л. Романковій. Діалог зі студентською аудиторією став додатковим підтвердженням необхідності зміцнення традиційних й пошуку та впровадження нових, онлайн-форматованих, підходів до здійснення комунікації зі студентською молоддю.

Адже в умовах дистанційного навчання, карантинних обмежень, соціально-економічних негараздів особливого загострення для студентів набувають проблеми самотності, конфліктів у родині, відсутності друзів, депресивних станів й тривожності, а також ризики та тяжіння до сурогатних варіантів послаблення психологічної напруги – вживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління тощо.

За таких умов своєчасна і ефективна психолого-педагогічна допомога, яку пропонує лабораторія на усталених засадах взаємодії із науково-педагогічними працівниками підрозділу, компенсує молодій людині брак життєвого досвіду, створює «запас міцності» перед випробуваннями долі, утримує від хибних кроків з непередбачуваними негативними наслідками. Отже лабораторія стала тим добрим, співчутливим порадником, якого так нині бракує багатьом нашим вихованцям.

Для майбутніх філологів-іноземців цінним було дізнатися про те, що система вищої освіти може бути ще однією сферою професійної самореалізації. Так, Л.Романкова розповіла, як працівники лабораторії можуть допомогти студентам у формуванні їхнього портфоліо.

В акції взяли участь 103 студенти, куратори академічних груп.

За підсумками онлайн-комунікації від студентів отримано 4 меседжа, на які надано ґрунтовні відповіді.