Академнаставництво 2022/23 навчального року: особливості стартових позицій за умов воєнного стану

22 вересня 2022 р. на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося відкриття роботи постійно-діючого навчально-методичного семінару для кураторів 1-3-х курсів (з долученням аспірантів, магістрантів, заступників з виховної роботи).

Започаткування діяльності семінару на 2022/23 навчальний рік продовжується у форматі безперервного навчання та саморозвитку виховників ЗВО та у системі методичного забезпечення науково-педагогічних працівників в рамках міжстажувального інтервалу.

Зауважимо, що така діяльність семінару у структурі навчально-виробничої лабораторії (до 2020 р. – відділу) виховної та психолого-педагогічної роботи триває вже 10 років від часу заснування у вересні 2012 року.

Функції модераторів заходу виконували:

  • Завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л.М.
  • Керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З.В.
  • Провідні фахівці Петрошенко С. І. та Костюк А. М.

План заняття передбачав висвітлення наступних питань:

  1. Вступне слово з нагоди початку роботи навчально-методичного семінару кураторів у системі забезпечення виховної та психолого-педагогічної роботи структурних підрозділів університету.

Доповідає: проректор з науково-педагогічної роботи, кандидат фізико-математичних наук, професор Запухляк Р.І.

  1. Підсумки вступної кампанії 2022 року: аналітичний зріз позиції приймальної комісії.

Доповідає: проректор з науково-педагогічної роботи, секретар приймальної комісії університету, кандидат медичних наук, доцент Лапковський Е.Й.

  1. Взаємодія лабораторії та підрозділів університету у реалізації завдань виховного та психолого-педагогічного спектрів на 2022/23 н.р

Доповідає: завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л.М.

  1. Презентація проєкту оновленого електронного журналу виховної та психолого-педагогічної роботи куратора академічної групи.

Доповідають: завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л.М.;

керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З.В.

Руслан Запухляк звернувся до слухачів семінару зі словами напуття до плідної роботи на освітянській ниві у 2022/23 році, незважаючи на виклики воєнного стану. Він щиро привітав науково-педагогічних працівників з початком нового навчального року.

Едуард Лапковський зазначив, що рейтинг популярності нашого університету стабільно зростає – від 14 місця у минулому до 9 місця у поточному році, яке посідає наш заклад за цим показником серед вступників шкіл. Про це також свідчить збільшення кількості заяв від абітурієнтів за пріоритетністю вибору та стан виконання плану прийому студентів на навчання.

Позиції лідерів (за кількістю бажаючих поступити на навчання) посідають правознавчі, економічні, IT-спеціальності, іноземна філологія, за кількістю місць державного замовлення – «Початкова освіта» і «Дошкільна освіта». На жаль, в аутсайдерах за кількістю вступників продовжують перебувати спеціальності фізико-технічного й природничого напрямків.

Проте, як відзначив доповідач, наступна вступна кампанія 2023/24 н.р. в зв’язку із можливим продовженням виїзду потенційних абітурієнтів за кордон через війну об’єктивно прогнозується на забезпечення істотно меншої кількості першокурсників.

Лілія Романкова окреслила особливості взаємодії лабораторії та навчальних підрозділів університету у реалізації завдань виховного та психолого-педагогічного спектрів на 2022/23 н. р. відповідно до річного комплексного плану виховної та психолого-педагогічної роботи університету, вимог акредитаційного процесу та врахування особливостей воєнного стану. Складання даного плану, який розміщено на сайті лабораторії, базувалося на принципах академічної комунікації, врахуванні досвіду перебудови діяльності в університеті через воєнний стан, пропозицій підрозділів, зворотнього зв’язку з академнаставниками, студентами.

Лілія Романкова та Зоя Юрченко презентували проєкт  оновленого електронного журналу виховної та психолого-педагогічної роботи куратора академічної групи. Було обґрунтовано зміни у структурних елементах та змістовому наповненні журналу. Також доповідачі анонсували наступні позиції:

  • Програму роботи семінару на 29.09.2022 р. та на жовтень 2022 р.;
  • Започаткування з 04.10.2022 р. циклу загальноунівеситетських просвітницько-виховних акцій на тему «Корпоративна культура як складова успішної адаптації студента-першокурсника до умов ЗВО» для першокурсників усіх навчальних структурних підрозділів;
  • Тематику психологічних обстежень студентів 1-го курсу.

У занятті семінару взяли участь 96 кураторів, заступників, аспірантів та магістрантів.