22 грудня 2021р. на базі «MoPED – Модернізація вищої педагогічної освіти з використання інноваційних інструментів викладання» за ініціативи декана факультету туризму започатковано цикл занять навчально-методичного семінару для науково-педагогічних працівників.
Функції модератора виконував декан факультету туризму, професор Великочий В.С.
Мета онлайн-семінару: оптимізація фахової готовності викладачів до кардинального оновлення методично-змістового формату навчальних занять (в т.ч. із врахуванням специфіки онлайн-комунікацій).
Цільові групи: викладацький корпус кафедр факультету туризму.
План настановчого заняття семінару передбачав висвітлення наступних питань:
- Вступне слово «Основні завдання започаткування циклу занять навчально-методичного семінару для викладачів»
Доповідач: Великочий В.С., професор, декан факультету туризму.
- Методика викладання дисциплін у вищій школі: особливості та проблеми
Доповідач: Романкова Л.М., кандидат психологічних наук, доцент, викладачка навчальних тренінгів у вищій школі.
- «Цифровий» етикет як складова корпоративної культури ЗВО
Доповідач: Савчук Н.І.,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов і краєзнавства факультету туризму.
Володимир Великочий обґрунтував у вступному слові доцільність започаткування занять семінару для забезпечення методичного вишколу науково-педагогічних кадрів, враховуючи нагальні виклики для вищої школи, а саме:
- необхідність посилення усвідомленої навчальної мотивації студентів через призму акцентуації фахової спрямованості викладання;
- важливість оволодіння сучасними методичними технологіями і відмови від дидактичних архаїзмів у викладацькій практиці;
- актуальність утвердження принципу безперервного, професійного саморозвитку викладача;
- врахування запитів та ментальних змін сучасної студентської громади, здобувачів освіти на основі психодіагностичного моніторингу;
- необхідність осмислення, структурування та систематизації методичних підходів через призму онлайн-формату занять;
Як зауважив Володимир Великочий, ефективне методичне оновлення фахової підготовки студентів, ядром якої залишається особа викладача, є запорукою конкурентоспроможності факультету, спеціальності та університету загалом на ринку надання освітніх послуг. Також доповідач презентував слухачам програму роботи семінару на 2022 рік.
Лілія Романкова у своїй доповіді ознайомила присутніх із динамікою змін ментальних характеристик сучасного студентства, окреслила психолого-педагогічні, методичні підходи до оновлення навчального процесу та взаємодії зі студентами, а саме:
- особливості психологічного портрету «цифрового» покоління студентства;
- сутність нових психологічних контекстів, феноменів, форм взаємовідносин;
- народження нової соціальної ситуації розвитку за умов глибинної та зазвичай нерегламентованої, спонтанної інтеграції студентської молоді у віртуальну реальність;
- якісні зміни у функціонуванні пізнавальних психічних процесів (мислення, пам’яті, уваги, сприйняття) під впливом соціальних мереж на особистість;
- наслідки впливу цифрових технологій на емоційно-вольову сферу та комунікативні якості молодої людини;
- формування запиту на вироблення методичних підходів, адекватних онлайн-формату навчання та комунікації викладача зі студентами.
Зміст виступу Лілії Романкової ґрунтувався на доказовій базі сучасних психолого-педагогічних, соціологічних досліджень, на результатах діагностично-аналітичних розвідок лабораторії в межах університету, в т.ч. опитування студентів 1-4 курсів «Карантинні обмеження. Мотивація до навчання та причини неуспішності: позиція студента» в межах факультету туризму.
У завершальній частині виступу доповідач надала загальні методичні рекомендації щодо пріоритетних форм навчання у вищій школі.
Надія Савчук проаналізувала проблемні зони цифрового етикету за умов його актуалізації у корпоративній культурі вищої школи, а саме:
- поширення сленгу у молодіжній цифровій субкультурі;
- регламент ділової та особистої онлайн-комунікації;
- правила sms-взаємодії.
У заході взяли участь 39 слухачів, в т.ч. 31 викладач кафедр факультету туризму. Присутні позитивно оцінили у меседжерах як зміст одержаної інформації, так і перспективу участі у подальших заняттях семінару.