18.03.2021 р. на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося онлайн-заняття навчально-методичного семінару кураторів 3 курсу усіх структурних підрозділів університету на тему: «Практична психологія – на допомогу кураторам 3-го курсу університету».
Функції модераторів виконували завідувач лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, доц. Лілія Романкова, методист вищої категорії, керівник навчально-методичного семінару кураторів, доц. Зоя Юрченко та провідний фахівець лабораторії, Сергій Петрошенко.
Мета заняття: обговорення із академнаставниками надбань передового психолого-педагогічного досвіду діяльності навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи із врахуванням специфіки функціонування Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника як сучасного закладу вищої освіти; оптимізація академічної комунікації та узгодженості навчально-виховних впливів на студентів в освітньому просторі нашого університету.
Діалог з кураторами відповідно до теми заняття здійснювався за такими змістовими векторами:
- Основні причини та передумови створення у 2012 р. навчально-виробничої лабораторії (до 2020р. – відділу) виховної та психолого-педагогічної роботи (законодавчо-нормативні підстави утворення й функціонування лабораторії; основні психолого-педагогічні проблеми, завдання і виклики, актуалізовані в умовах сучасного закладу вищої освіти на рівні студентів та науково-педагогічних працівників закладу; необхідність добору психолого-педагогічних методів, рекомендацій тощо, науково обґрунтованих до застосування за результатами широкомасштабних діагностичних обстежень академічної спільноти університету та ін.).
Так, випускник закладу вищої освіти повинен не лише засвоїти фахові знання та навички за компетентнісним принципом, а й стати гідним громадянином, високоморальною особистістю. А відтак: «Практична психологія, – як наголосила Л. Романкова, – стає першою помічницею викладача, куратора, а навчально-виробнича лабораторія – її провідним осередком в освітньому просторі вищої школи».
Презентація досвіду та напрямків роботи лабораторії здійснювалась через призму функціонування концептуальної моделі організації психолого-педагогічної діяльності ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”.
Передусім слухачам було доцільно ознайомитися із професійними спроможностями співробітників лабораторії, обумовленими значним практичним досвідом ефективної роботи у закладі вищої освіти, вагомими науковими здобутками, підтвердженими багаточисельними відзнаками та нагородами різного ґатунку (див. рубрики презентації: «Кадровий склад навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи» та «Нагороди та відзнаки (2012-2020 рр.) як показники ефективності діяльності та підтвердження професіоналізму співробітників лабораторії»).
Л. Романкова докладно розповіла про обсяг, результати та алгоритм застосування щорічних психодіагностичних обстежень студентів.
Особливий інтерес в слухачів викликав обсяг масштаб діяльності інформаційно-просвітницького, методично-рекомендаційного та психодіагностичного напрямів(в т.ч. за умов дистанційного навчання), співпраця з підрозділом у підготовці та проходженні процедур акредитації ОП, профілактика булінгу та інших форм насильства, протиправних вчинків, шкідливих звичок тощо.
Функції узгодження, вироблення та оперативної корекції психолого-педагогічних впливів на студентів на засадах просвітницької діяльності здійснює в університеті постійнодіючий навчально-методичний семінар кураторів 1-3 курсів. Слухачі були практично одностайні (за анкетуванням) у схваленні дев’ятирічної роботи семінару. Адже в умовах сучасних викликів і незнаних до цього проблем науково-педагогічний працівник повинен постійно поповнювати і оновлювати арсенал власних психолого-педагогічних знань і досвіду. Наприклад, як зазначила Л. Романкова, «… світова освітня практика до тепер не стикалася із необхідністю тотального дистанційного довготривалого навчально-виховного процесу і, як наслідок, часткового знеособлення викладання навчальних дисциплін, зниження мотивації студентів до навчання, ослаблення позиції виховника-куратора як авторитета для студентів тощо».
А тому самоусунення викладача-куратора від фахової комунікації, яка на загальноуніверситетському рівні роботи семінару кураторів дозволяє обмінюватися досвідом, консолідувати зусилля академічної спільноти, негативно позначатиметься на результатах його взаємодії зі студентами.
У завершальній частині онлайн-зустрічі з кураторами Л. Романкова окреслила нові орієнтири діяльності лабораторії у зміцненні взаємодії із академнаставниками, ще раз звернувши увагу присутніх на сайт лабораторії, зміст його оновлених рубрик, на інформаційний супровід у фейсбуці напрацювань нашого колективу.
В акції взяло участь 15 кураторів 3-го курсу з усіх структур підрозділів університету.