Панічні атаки: актуалізація за умов війни

31 жовтня 2024 року на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося заняття семінару кураторів 1-го курсу, аспірантів, магістрантів усіх навчальних структурних підрозділів університету.
Тема заняття – «Панічні атаки: актуалізація за умов війни».
Функції модераторів виконували: завідувачка лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидатка психологічних наук, доцент Лілія Романкова, методистка вищої категорії, керівниця навчально-методичного семінару кураторів, кандидатка психологічних наук, доцент Зоя Юрченко та провідний фахівець лабораторії Сергій Петрошенко.

Формат проведення заходу: онлайн.

Зміст зустрічі розкривався для аудиторії за таким планом:
1. Панічні атаки в умовах війни: причини, симптоми та методи подолання (доповідач: асистент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету, лікар-психіатр Прикарпатського обласного клінічного центру психічного здоров’я Яцинович В.І.);
2. Огляд контенту тематичних презентацій у методичному доробку лабораторії для забезпечення проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи(цільові групи – куратори та науково-педагогічні працівники загалом) (доповідачка: керівниця семінару, доцентка, кандидатка психологічних наук, методистка вищої категорії Юрченко З.В.).

Віталій Яцинович у своєму виступі охарактеризував такі аспекти:
– поняття «панічна атака»; типові симптоми панічної атаки;

– етіологічні фактори;

– клінічні прояви панічних атак;

– диференційна діагностика;

– подолання нападу панічних атак: поради практикуючого лікаря;

– когнітивні викривлення як психологічне підґрунтя для виникнення панічних атак; 

– огляд основних психотерапевтичних підходів медичної практики: когнітивно-поведінкова терапія (КПТ), діалектична поведінкова терапія (ДПТ), психоаналітичний підхід , гештальт-терапія, екзистенційна терапія, позитивна психотерапія.

Доповідач докладно відповів на такі питання від аудиторії, які підтвердили наявність інтересу до проблематики:

– Як переконати людину у необхідності звернення до фахівців – психологів, психіатрів?

  • Які ризики для фізіології людини виникають через перебування (в т.ч. неодноразове) у стані панічної атаки?
  • Чи можливо самовизначитись щодо вибору між психологом та психіатром для надання консультації?

Зоя Юрченко окреслила тематичний зміст і методичні форми використання науково-педагогічними працівниками загалом відеопрезентацій, розроблених працівниками лабораторії та знаними фахівцями з різних галузей. Поповнення та оновлення контенту презентацій, зосереджених у лабораторії, здійснюється постійно, охоплює актуальні проблеми та анонсується на сайті за покликанням: https://vvppr.pnu.edu.ua/audio-ta-videoprezentatsii/

У заході брали участь 44 слухача, у прикінцевій частині акції представники освітянської громади позитивно оцінили актуальність обговорених питань плану, підтвердили наявність психологічних проблем (в т.ч. панічних атак) у студентів. Було висловлено побажання продовжити обговорення психологічної проблематики й надалі.