Депресія: як протидіяти або попередити

10 жовтня 2024 року на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося заняття семінару кураторів 1-го курсу, аспірантів, магістрантів з долученням заступників з виховної роботи усіх навчальних структурних підрозділів університету.

Тема заняття – «Депресивні стани: феноменологія та профілактика».

Функції модераторів виконували: завідувачка лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидатка психологічних наук, доц. Лілія Романкова, методистка вищої категорії, керівниця навчально-методичного семінару кураторів, кандидатка психологічних наук, доц. Зоя Юрченко та провідний фахівець лабораторії Сергій Петрошенко.

Формат проведення заходу: онлайн.

Слухачам для ознайомлення та врахування у професійному та особистому житті були запропоновані такі питання плану:

  1. Депресія: вирок чи привід змінювати життя? (доповідачка: кандидатка медичних наук, доцентка кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету Пітик О.М.);
  2. Огляд контенту тематичних презентацій у методичному доробку лабораторії для проведення різних форм виховної роботи зі студентами (доповідачка: керівниця семінару, доцентка, кандидатка психологічних наук, методистка вищої категорії Юрченко З.В.).

Олена Пітик, актуалізуючи тему свого виступу, звернула увагу на погіршення психічного здоров’я та зниження життєвого тонусу у громадян України через війну. Зокрема, набули поширення біполярна депресія, біполярні афективні розлади, дистимія як тривожний стан та ін. Основні позиції викладу теми доповідачкою, зокрема, наступні:

1) Різновиди психічних порушень при БАР;

2) Характеристика та симптоматики психічних порушень через депресія;

3) Етіологія депресивних станів;

4) Формування та сутність патологічного динамічного стереотипу;

5) Типові хронічні соматичні захворювання через депресію;

6) Особливості та критерії диференційної діагностики;

7) Можливості та засоби профілактики.

Зоя Юрченко охарактеризувала тематику та методичне призначення презентацій, ілюстративного контенту, розроблених переважно лабораторією, для супроводу інформаційно-просвітницьких занять для студентів.

Наразі виховникам університету лабораторією пропонується 18 актуальних тем для проведення акцій як на рівні підрозділу, так і на рівні конкретної академгрупи. Усі контенти успішно апробовані через низку заходів, проведених працівниками лабораторії, які охоплювали усі 15 інститутів/факультетів університету.

У семінарі разом з науково-педагогічними працівниками брали участь студенти ІФНМУ як майбутні медики та студенти факультету психології.

Загалом аудиторія слухачів складалася із 45 осіб, а презентована інформація отримала схвалення.