Дитячі психічні травми як підґрунтя особистісних проблем дорослої людини

04 листопада 2021 р. на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося чергове заняття навчально-методичного онлайн-семінару кураторів 1-х курсів та аспірантів усіх структурних підрозділів університету.

Тема заняття «Дитячі психічні травми як підґрунтя особистісних проблем дорослої людини».

Функції модераторів виконували завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доц. Лілія Романкова та керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доц. Зоя Юрченко.

Згідно плану заняття зі слухачами обговорювались такі питання:

  1. Як виховання у дитячому віці впливає на подальший розвиток особистості у студентський період життя.
  • Доповідає: клінічний психолог ГО Д.О.М.48/24, тренер у сфері захисту дітей, тренер та супервізор Урядової консультаційної лінії з питань безпеки в Інтернеті. Член робочої групи Національної психологічної асоціації та Національного комітету EuroPsy, Аліна Касілова.
  1. Про організацію та змістовий контент циклу просвітницько-профілактичних семінарів правознавчої спрямованості для студентів 2 курсу усіх структурних підрозділів університету(листопад – грудень 2021р.)
  • Доповідає: завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л. М.
  1. Методичний ресурс на допомогу кураторам з проблем «Феномен професійного вигорання у педагога: сутність, причини, компоненти, профілактика», «Самодіагностика стресоризиків та синдрому емоційного вигорання».
  • Доповідає: керівник семінару кураторів 1-3-х курсів, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З. В.

Аліна Касілова ознайомила кураторів перших курсів із палітрою запитів від студентської молодіжної аудиторії на послуги практичного психолога-клініциста, яким вона є у штаті ГО Д.І.М.48/24. Більшість проблем студентства, як зазначила доповідач, родом із дитинства і до найбільш типових, які виникають на ґрунті сімейного неблагополуччя, належать такі:

  • деструктивні сімейні ролі дитини у родині;
  • дефіцит емоційної близькості;
  • ігнорування потреб зростаючої особистості та вікових закономірностей її психологічного розвитку;
  • застосування різних форм насильства щодо дитини;
  • соціальне сирітство дітей через трудову міграцію батьків;
  • брак уваги, феномен небажаної дитини та ін.

Аліна Касилова охарактеризувала можливості надання психологічної допомоги на прикладах із власної практики.

 Лілія Романкова ознайомила учасників семінару про початок циклу просвітницько-профілактичних акцій правової спрямованості для другокурсників у підрозділах університету та охарактеризувала пропонований тематичний тезаурус заходу.

Зоя Юрченко спрямувала увагу слухачів на вміщені у рубриці «На допомогу кураторам» сайту лабораторії методичні розробки за темою семінару.

Куратори отримали можливість додаткового консультування проблемних студентів, запропонованих та здійснених фахівцями ГО Д.О.М.48/24

Загалом до акції долучались 28 слухачів.