23 лютого 2023 року на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося заняття навчально-методичного семінару кураторів 3 курсу, заступників з виховної роботи, аспірантів, магістрантів усіх навчальних структурних підрозділів університету.
Тема заходу – «Психічне здоров’я українців: сучасний етап та орієнтація на європейські стандарти надання медичної допомоги»
Функції модераторів заходу виконували:
- Завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л.М.
- Керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З.В.
- Провідний фахівець Петрошенко С. І.
Формат проведення: онлайн, платформа – Гуглміт.
Акція відбувалася на засадах тривалої плідної взаємодії із нашими партнерами – Івано-Франківським національним медичним університетом (медичний факультет) та із долученням студентів-волонтерів – майбутніх медиків та активістів громадських організацій.
Слухачам семінару на розгляд та врахування при здійсненні виховної практики у підрозділах та для забезпечення особистого життєвого запиту пропонувався наступний зміст зустрічі:
- Виклики сьогодення для психічного здоров’я: соціально-стресовий і післятравматичний стресовий розлади.
Доповідає: кандидат медичних наук, доц. кафедри психіатрії, наркології та медичної психології ІФНМУ Пітик О. М.
- Консультаційний сегмент у діяльності лабораторії: характер психологічних запитів від партнерів освітнього процесу.
Доповідає: завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л.М.
- Дбаємо про психічне здоров’я викладачів та студентів: контент відповідних рубрик на сайті лабораторії .
Доповідає: керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З.В.
Олена Пітик, як основний доповідач семінару, переконливо та докладно висвітлила такі основні змістові блоки:
- соціально похідні та історично детерміновані витоки катастрофічного зростання поведінкових розладів у ХХ-ХХІ ст. (на основі праць Ф. Мюллера-Лайєра, К. Ясперса та інших наукових авторитетів);
- основні причини виникнення кризових станів;
- життєва катастрофа (передусім у сегменті мирного населення як жертв війни) як соціальний базис розвитку соціально-стресових розладів;
- криза ідентичності та її клінічні варіанти;
- вплив тривалого хронічного стресу та домінуючі механізми психологічного захисту;
- особливості врахування ментальних, національних традицій для своєчасного передбачення та купірування невротизації;
- психогенні адаптивні реакції та їх хронізація, гострі реакції на стрес, ПТСР тощо.
Доповідач надала практичні медико-психологічні поради, оскільки ризики психологічної травматизації за умов війни стосуються наразі кожного українця, кожної українки і наших вихованців – студентів. Виступ яскраво і видовищно ілюструвався кольоровими презентаціями.
Лілія Романкова продовжила аналіз проблем впливу психотравмуючих чинників на викладача та студента університету через призму тематики запитів на отримання консультаційної допомоги. Психологічні консультації надаються працівниками лабораторії в межах можливостей лабораторії. Водночас, як зазначила Лілія Романкова, системність і масовість охоплення партнерів освітнього процесу послугами практичних психологів можлива лише за наявності потужної психологічної служби у ЗВО.
Зоя Юрченко звернула увагу на доцільність використання кураторами, студентами університету психологічних порадників, рекомендацій, в тому числі за проблематикою семінару, які розробляються фаховими психологами – працівниками лабораторії та вміщуються у відповідних рубриках сайту лабораторії.
Слухачі з інтересом сприйняли отриману інформацію, позитивно її оцінили як корисну для себе. Загалом у заході взяли участь більше 30 осіб.