Емоційна стабільність як умова та індикатор професійної компетентності педагога

28 жовтня 2021 р. о 15:00 год. на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи  відбулася розширена нарада-семінар заступників з виховної роботи усіх структурних підрозділів університету, аспірантів та магістрантів на тему «Емоційна стабільність як умова та індикатор професійної компетентності педагога».

Нарада відбулась в онлайн-форматі.

Функції модераторів виконували завідувачка лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доц. Лілія Романкова, методистка вищої категорії, керівниця навчально-методичного семінару кураторів, кандидат психологічних наук, доц. Зоя Юрченко та провідний фахівець лабораторії Сергій Петрошенко.

Програма семінару-наради передбачала заслуховування та обговорення наступних виступів:

  1. Вступне слово з нагоди початку роботи навчально-методичного семінару-наради заступників з виховної роботи та аспірантів усіх структурних підрозділів університету
  • Доповідає: проректор з науково-педагогічної роботи, кандидат фізико-математичних наук, професор Запухляк  Р. І.
  1. Профілактика емоційного вигорання: поради лікаря-психіатра
  • Доповідає: кандидат медичних наук, доцент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету Пітик О. М.
  1. ГО “Д.О.М.48.24” – діяльність та можливості у запобіганні і протидії насильству у сім’ї й молодіжному середовищі
  • Доповідає: засновниця соціального підприємства “простір ВДОМА”, громадської організації “Д.О.М.48.24”, член комісії з відбору патрульних поліцейських, заступниця голови координаційної ради з розвитку соціального підприємництва в Івано-Франківську Вишневецька Н. М.
  1. Про організацію та змістовий контекст циклу просвітницько-профілактичних семінарів правознавчої спрямованості для студентів 2 курсу усіх структурних підрозділів (листопад – грудень 2021р.)
  • Доповідає: завідуюча навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л. М.
  1. Феномен професійного вигорання у педагога: сутність, причини, компоненти, профілактика. Самодіагностика стресоризиків та синдрому емоційного вигорання
  • Доповідає: керівник семінару методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З. В.

Захід відкрив проректор з науково-педагогічної роботи, кандидат фізико-математичних наук, професор Руслан Запухляк. Він зазначив високий запит працівників університету на обговорення та рекомендації за темою заняття, адже «…суспільство нині перебуває в умовах стресу, тому різновекторність висвітлення проблеми, запропонована фахівцями лабораторії заслуговує на інтерес, забезпечує потреби і запит слухачів, а робота лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи неодноразово отримувала схвальні оцінки експертів акредитаційних комісій як така, що сприяє покращенню психологічного клімату освітнього середовища нашого університету.

Левова частка регламенту була відведена виступу представниці науково-педагогічного корпусу кафедри психіатрії, наркології та медичної психології ІФНМУ Олени Пітик, яка є знаним популяризатором надбань доказової медицини у спільноті Івано-Франківської територіальної громади. Зокрема, доповідачка охарактеризувала такі основні змістові блоки за темою доповіді:

  • поняття та характеристики психічного здоров’я;
  • симптомокомплекс синдрому емоційного вигорання (СЕВ);
  • професійні ризики для професій блоку «людина-людина», в т.ч. педагогів;
  • вплив синдрому емоційного вигорання на структурні елементи особистості;
  • діагностика та типові скарги за наявності емоційного вигорання;
  • методи гармонізації та відновлення психофізичного стану;
  • поради, рекомендації психіатра з профілактики емоційного вигорання.

Виступ було проілюстровано переконливою та медично обґрунтованою авторською презентацією доповідачки.

Наталія Вишневецька як засновниця громадської організації “Д.О.М.48.24” ознайомила слухачів із метою та програмою діяльності новоствореної організації, її можливостями та фаховим рівнем кадрового складу щодо забезпечення просвітницько-профілактичної та виховної комунікації з цільовими групами загалом та студентством зокрема. Виступ було ілюстровано світлинами, різноманітним презентаційним контентом та інформацією про вагомі зрушення у справі профілактики різних видів насильства.

Лілія Романкова ознайомила учасників семінару про початок циклу просвітницько-профілактичних акцій правової спрямованості для другокурсників у підрозділах університету та пропонований тематичний тезаурус заходу.

Зоя Юрченко спрямувала увагу слухачів на вміщені у рубриці «На допомогу кураторам» сайту лабораторії методичні розробки за темою семінару.

Окрім заступників з виховної роботи, аспірантів та магістрантів нашого університету у заході брали участь майбутні медики – випускники ІФНМУ.

Загалом до акції долучались 27 слухачів.