Інформаційний простір: безпечність та гігієна

27 лютого 2025 року на базі навчальної лабораторії відбулася  робоча нарада для заступників директорів/деканів з виховної роботи усіх навчальних структурних підрозділів університету.

Функції модераторів виконували завідувачка навчальної лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Л.М. Романкова; керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент З.В. Юрченко.

Тема заняття «Інформаційний простір: безпечність та гігієна».

План заходу передбачав обговорення зі слухачами наступних питань:

  1. Інформаційна безпека і гігієна

Інструктор з гуманітарної підготовки

підрозділу «Хорунжа служба» 12 бригади спеціального призначення «Азов»

Семенченко І.В.

  1. Нормативно-правове роз’яснення регулювання відносин партнерів освітнього процесу:

2.1. «Алгоритм врегулювання конфліктів у наданні та отриманні освітніх послуг»;

2.2. «Алгоритм протидії корупції»;

2.3. «Алгоритм протидії насильству у ЗВО»;

2.4. «Алгоритм протидії дискримінації»

Завідувачка навчальної лабораторії

виховної та психолого-педагогічної роботи, доцент, кандидат психологічних наук

Романкова Л.М.

Керівник семінару, доцент, кандидат

психологічних наук, методист вищої категорії

Юрченко З.В.

Ігор Семенченко, використовуючи презентацію «Інформація та інформаційна безпека», охарактеризував у своєму виступі наступні основні аспекти:

  • негативні наслідки від ІПСО ворога;
  • інформація як елемент, фактор і поле боротьби за уми її споживачів;
  • інформаційна безпека та її функції;
  • «масова інформація» і «публічна інформація», їхні особливості та призначення;
  • інформація з обмеженим доступом: таємна, службова, конфіденційна;
  • трагічні наслідки через необережне поводження з інформацією під час війни;
  • кібергігієна як нон-стоп процес;
  • рекомендації, правила або заповіді з кібергігієни для споживача;
  • «цифровий слід» користувача та можливості його відстежування; фішинг та шахрайство;
  • інформаційний імунітет.

Зоя Юрченко анонсувала перед слухачами підготовлені лабораторією для підрозділів нормативно-правові роз’яснення з регулювання відносин партнерів освітнього процесу (див.: пункти 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 у плані заходу). Ці роз’яснення вміщено у рубриці «Безпечність освітнього процесу», підрубрика «Абетка безпеки» на сайті лабораторії і рекомендовано на поширення кураторами серед студентів.

У завершальній частині слухачі подякували за можливість отримання глибокого аналізу нагальних проблем та надіслали багаточисельні «вподобайки» модераторам заходу.

Загалом в акції взяли участь 14 слухачів.