Оптимізація адаптаційного ресурсу першокурсника у контексті завдань національно-патріотичного виховання

10 жовтня 2024 р. на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося онлайн-заняття просвітницько-інформаційного характеру для студентів 1-го курсу факультету психології з проблем адаптації студентів-першокурсників до умов вищої школи у векторі національно-патріотичного виховання.

Функції модераторів заняття виконували завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, доц. Лілія Романкова, методист вищої категорії, доц. Зоя Юрченко, провідний фахівець навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи Сергій Петрошенко та провідний фахівець навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи Ірина Ониськів.

Майбутні психологи мали можливість дізнатися про історію становлення та розвитку нашого університету, який віддавна посідає місце лідера серед закладів вищої освіти Прикарпаття та України. Також вони з інтересом сприйняли інформацію про професорсько-викладацький склад кафедр, керівництво, традиції і досягнення  факультету психології. Слухачі отримали для роздумів й врахування у студентському житті, яке для них віднедавна розпочалося, уявлення про структуру, нормативні положення та правила корпоративної культури як регулятора взаємин викладачів, керівництва, студентського активу і студентів. Студенти дізнались, яку допомогу упродовж їхнього навчання в університеті можуть надавати їм працівники навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, а саме:

– отримання корисної інформації  в межах проведення  тематичних бесід, просвітницько-профілактичних та інформаційних семінарів на базі лабораторії (зокрема, з питань засвоєння правил здорового способу життя; особливостей навчання та дозвілля за умов воєнного стану; з проблем профілактики наркоманії та алкоголізації, з питань психічного здоров’я та правової просвіти; запобігання залучення до протиправної діяльності у кіберпросторі тощо);

– дослідження особистісних психологічних якостей студентів на основі проведення анонімних психологічних тестувань (індивідуальних, групових) на професійну спрямованість, визначення здібностей і обмежень; причин особистісних та групових конфліктів, причин академічної неуспішності, невдоволення навчанням в університеті тощо; результати діагностики дозволять студенту краще пізнати себе та удосконалюватись у процесі саморозвитку;

– забезпечення інформацією про права та обов’язки студентів;

– спрямування студентів на необхідність використання контенту “Путівника по ПНУ ім. В.Стефаника” для поглиблення знань про ЗВО, в якому вони навчаються.

Заняття супроводжувалося презентацією, яка ілюструвала також такі змістові блоки теми:

1) Ознайомлення студентів-першокурсників з поняттям корпоративної культури та її складовими як засобу формування фахівця – патріота.

2) Роз’яснення студентам основних обов’язкових правил взаємодії партнерів освітнього процесу та культури спілкування в університеті.

3) Інформування студентів із питань можливості та законодавчо обґрунтованих підстав отримання недержавних і державних стипендій, грантів.

4) Знайомство студентів із структурою, керівництвом, кафедрами, що функціонують у підрозділі, де вони навчаються.

5) Надання рекомендацій щодо спектру реалізації студентського дозвілля в університеті.

6) Про підтримку, яка надається студентам фахівцями навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи.

Студентів було попереджено про неприпустимість порушень вимог комендантського часу, запровадженого для громадян України в умовах воєнного стану.

Студенти висловили побажання й надалі брати участь у таких просвітницьких акціях, де вони отримують вельми корисну для себе інформацію.

Фахівці лабораторії відповіли на питання студентів та отримали від них схвальну оцінку заходу, в якому взяли участь 44 студенти навчального підрозділу.