Феноменологія гібридної війни у вимірі агресії рф проти України

03 квітня 2025 року на базі навчальної лабораторії відбувся  семінар для кураторів 1-х курсів,  аспірантів, магістрантів(разом 13 осіб) усіх навчальних структурних підрозділів університету.

Функції модераторів виконували завідувачка навчальної лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Л.М. Романкова; керівник семінару кураторів, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент З.В. Юрченко.

Тема заняття «Феноменологія гібридної війни у вимірі агресії рф проти України».

План заходу передбачав обговорення зі слухачами наступних питань:

  1. Гібридна війна: рф проти України

Інструктор з гуманітарної підготовки

підрозділу «Хорунжа служба» 12 бригади спеціального призначення «Азов»

Семенченко І.В.

  1. Презентація контенту на тему: “Алгоритм дій при виникненні надзвичайних ситуацій: знай і пам’ятай” 

Завідувачка навчальної лабораторії

виховної та психолого-педагогічної роботи, доцент, кандидат психологічних наук

Романкова Л.М.

Керівник семінару, доцент, кандидат

психологічних наук, методист вищої категорії

Юрченко З.В.

Ігор Семенченко, використовуючи змістовну презентацію з проблеми застосування гібридної війни “Гібридна війна: рф проти України», розглянув у своєму виступі наступні основні аспекти:

  • визначення та сучасні характеристики гібридної війни;
  • складові гібридної війни: збройна агресія та гуманітарна агресія (в т.ч. освітня агресія);
  • методика гібридної війни;
  • багатовимірність російської гуманітарної агресії;
  • мовно-культурна війна та війна проти історичної пам’яті;
  • провокування міжконфесійних протистоянь;
  • проросійські силові організації як головна загроза для державної безпеки;
  • вербувальні бази для проросійських силових структур;
  • державна стратегія боротьби з гуманітарною агресією.

Зоя Юрченко ознайомила присутніх зі змістом нової розробки працівників лабораторії щодо дій у надзвичайних ситуаціях. Зоя Юрченко зазначила: – “Ми підготували чергову розробку, яку пропонуємо до профілактичного використання у просвітницько-виховній роботі кураторів зі студентами”. Матеріал вміщено у рубриках “На допомогу кураторам” та “Нормативно-правові роз’яснення” (https://vvppr.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/129/2025/04/20191216.pdf ).

У завершальній частині слухачі подякували за можливість отримання глибокого аналізу нагальних проблем та надіслали багаточисельні «вподобайки» модераторам заходу.

Загалом в акції взяли участь 13 слухачів – кураторів 1-х курсів,  аспірантів, магістрантів з усіх навчальних структурних підрозділів університету та усі(4) працівники лабораторії.