13 лютого 2025 року на базі навчальної лабораторії відбулося онлайн-заняття навчально-методичного семінару кураторів 2-х курсів, магістрантів та аспірантів усіх навчальних структурних підрозділів університету.
Функції модераторів виконували завідувачка навчальної лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Л.М. Романкова; керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент З.В. Юрченко.
Тема заняття «Сучасна освіта – кризовий стан у соціокультурному вимірі».
План заходу передбачав обговорення зі слухачами наступних питань:
- Сучасна освіта – кризовий стан у соціокультурному вимірі
Професор кафедри загального та германського
мовознавства, кандидат філологічних наук
Мельник Я.Г.
- Корупція: соціально-економічні та нормативно-правові характеристики
Завідувачка навчальної лабораторії
виховної та психолого-педагогічної роботи,
доцент, кандидат психологічних наук
Романкова Л.М.
Керівник семінару, доцент, кандидат
психологічних наук, методист вищої категорії
Юрченко З.В.
Ярослав Мельник запропонував обговорення презентованої ним теми за наступними проблемними векторами:
- Контури окреслення кризи освіти (в т.ч. вищої) як цивілізаційного, глобального та масштабованого явища;
- Прояви освітньої кризи в Україні;
- Вплив інформації на якість знань студентів та проблема сполучення знань через їхнє розуміння до мудрості;
- Кризове мультиплікаційне знання: обмеження та вплив на мислення;
- Необхідність до повернення практики повільного читання/осмислення тексту та до класичних стандартів вищої освіти;
- Важливість актуалізації загальнокультурних стандартів та духовно-морального спрямування у формуванні випускника ЗВО;
- Підводні камені методики викладання та змістових акцентів навчальних програм ЗВО: досвід європейських практик та українська дійсність (вибір предметів, тестування, студентоцентризм, недоступність класичних джерел через відсутність перекладів тощо);
- Важливість формування українських еліт як важливий фактор запобігання прямуванню до околиць цивілізації.
Зоя Юрченко анонсувала перед слухачами підготовлені лабораторією для підрозділів нормативно-правові роз’яснення з регулювання відносин партнерів освітнього процесу (див.: пункти 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 у плані заходу). Ці роз’яснення вміщено у рубриці «Безпечність освітнього процесу», підрубрика «Абетка безпеки» на сайті лабораторії і рекомендовано на поширення кураторами серед студентів.
Слухачі з глибоким інтересом сприйняли контент заняття і висловили побажання на продовження обговорювання проблематики стосовно кризи освіти. Масове схвалення змісту заходу працівники лабораторії отримали у вигляді лайків та відгуків у чат-боті.
Загалом в акції взяли участь 15 слухачів.