Сучасна освіта – кризовий стан у соціокультурному вимірі

13 лютого 2025 року на базі навчальної лабораторії відбулося онлайн-заняття навчально-методичного семінару кураторів 2-х курсів, магістрантів та аспірантів усіх навчальних структурних підрозділів університету.

Функції модераторів виконували завідувачка навчальної лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Л.М. Романкова; керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент З.В. Юрченко.

Тема заняття «Сучасна освіта – кризовий стан у соціокультурному вимірі».

План заходу передбачав обговорення зі слухачами наступних питань:

  1. Сучасна освіта – кризовий стан у соціокультурному вимірі

Професор кафедри загального та германського

 мовознавства, кандидат філологічних наук

Мельник Я.Г.

  1. Корупція: соціально-економічні та нормативно-правові характеристики

Завідувачка навчальної лабораторії

виховної та психолого-педагогічної роботи,

доцент, кандидат психологічних наук

Романкова Л.М.

Керівник семінару, доцент, кандидат

психологічних наук, методист вищої категорії

Юрченко З.В.

Ярослав Мельник запропонував обговорення презентованої ним теми за наступними проблемними векторами:

  • Контури окреслення кризи освіти (в т.ч. вищої) як цивілізаційного, глобального та масштабованого явища;
  • Прояви освітньої кризи в Україні;
  • Вплив інформації на якість знань студентів та проблема сполучення знань через їхнє розуміння до мудрості;
  • Кризове мультиплікаційне знання: обмеження та вплив на мислення;
  • Необхідність до повернення практики повільного читання/осмислення тексту та до класичних стандартів вищої освіти;
  • Важливість актуалізації загальнокультурних стандартів та духовно-морального спрямування у формуванні випускника ЗВО;
  • Підводні камені методики викладання та змістових акцентів навчальних програм ЗВО: досвід європейських практик та українська дійсність (вибір предметів, тестування, студентоцентризм, недоступність класичних джерел через відсутність перекладів тощо);
  • Важливість формування українських еліт як важливий фактор запобігання прямуванню до околиць цивілізації.

Зоя Юрченко анонсувала перед слухачами підготовлені лабораторією для підрозділів нормативно-правові роз’яснення з регулювання відносин партнерів освітнього процесу (див.: пункти 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 у плані заходу). Ці роз’яснення вміщено у рубриці «Безпечність освітнього процесу», підрубрика «Абетка безпеки» на сайті лабораторії і рекомендовано на поширення кураторами серед студентів.

Слухачі з глибоким інтересом сприйняли контент заняття і висловили побажання на продовження обговорювання проблематики стосовно кризи освіти. Масове схвалення змісту заходу працівники лабораторії отримали у вигляді лайків та відгуків у чат-боті.

Загалом в акції взяли участь 15 слухачів.