10 жовтня 2024 року на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося заняття семінару кураторів 1-го курсу, аспірантів, магістрантів з долученням заступників з виховної роботи усіх навчальних структурних підрозділів університету.
Тема заняття – «Депресивні стани: феноменологія та профілактика».
Функції модераторів виконували: завідувачка лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидатка психологічних наук, доц. Лілія Романкова, методистка вищої категорії, керівниця навчально-методичного семінару кураторів, кандидатка психологічних наук, доц. Зоя Юрченко та провідний фахівець лабораторії Сергій Петрошенко.
Формат проведення заходу: онлайн.
Слухачам для ознайомлення та врахування у професійному та особистому житті були запропоновані такі питання плану:
- Депресія: вирок чи привід змінювати життя? (доповідачка: кандидатка медичних наук, доцентка кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету Пітик О.М.);
- Огляд контенту тематичних презентацій у методичному доробку лабораторії для проведення різних форм виховної роботи зі студентами (доповідачка: керівниця семінару, доцентка, кандидатка психологічних наук, методистка вищої категорії Юрченко З.В.).
Олена Пітик, актуалізуючи тему свого виступу, звернула увагу на погіршення психічного здоров’я та зниження життєвого тонусу у громадян України через війну. Зокрема, набули поширення біполярна депресія, біполярні афективні розлади, дистимія як тривожний стан та ін. Основні позиції викладу теми доповідачкою, зокрема, наступні:
1) Різновиди психічних порушень при БАР;
2) Характеристика та симптоматики психічних порушень через депресія;
3) Етіологія депресивних станів;
4) Формування та сутність патологічного динамічного стереотипу;
5) Типові хронічні соматичні захворювання через депресію;
6) Особливості та критерії диференційної діагностики;
7) Можливості та засоби профілактики.
Зоя Юрченко охарактеризувала тематику та методичне призначення презентацій, ілюстративного контенту, розроблених переважно лабораторією, для супроводу інформаційно-просвітницьких занять для студентів.
Наразі виховникам університету лабораторією пропонується 18 актуальних тем для проведення акцій як на рівні підрозділу, так і на рівні конкретної академгрупи. Усі контенти успішно апробовані через низку заходів, проведених працівниками лабораторії, які охоплювали усі 15 інститутів/факультетів університету.
У семінарі разом з науково-педагогічними працівниками брали участь студенти ІФНМУ як майбутні медики та студенти факультету психології.
Загалом аудиторія слухачів складалася із 45 осіб, а презентована інформація отримала схвалення.