Діяльність “Просвіти” за умов війни та у контексті взаємодії із ЗВО

30 травня 2024 року на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося підсумкове у 2023/24 навчальному році заняття постійно діючого навчально-методичного семінару університету за участю кураторів 1-3-х курсів, аспірантів, магістрантів, заступників з виховної роботи усіх факультетів та інститутів університету.

Формат проведення заходу: онлайн, розширений.

Функції модераторів виконували завідувачка лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доц. Лілія Романкова, методистка вищої категорії, керівниця навчально-методичного семінару кураторів, кандидат психологічних наук, доц. Зоя Юрченко та провідні фахівці лабораторії Сергій Петрошенко та Ірина Ониськів.

Тема заняття «Діяльність “Просвіти” за умов війни та у контексті взаємодії із ЗВО».

Згідно плану, слухачам пропонувалось ознайомитись та проаналізувати такі питання:

  1. Особливості та здобутки діяльності «Просвіти» за умов війни

Січка М. Я.

кандидат фізико-математичних наук, очільник ІФ ОО ВУТ «Просвіта» ім. Т. Шевченка

 

  1. Скарбниця світової мудрості: вічні цінності та життєві настанови. Представлення добірки
    • Іван Франко про життя і місце людини в ньому;
    • Думки цадика Нахмана про взаємодію людини із Богом;
    • Формуємо правильне відношення до проблем у власному житті

Юрченко З.В.

кандидат психологічних наук, доцент, методист вищої категорії, керівник семінару

Михайло Січка зазначив, що змістові вектори діяльності «Просвіти» почали суттєво змінюватися з 2014 року та кардинально відкориговані через широкомасштабне агресивне  вторгнення рф у 2022 р. в Україну.

Так, очолювана доповідачем організація, як ефективний хаб з надання допомоги як ЗСУ, так і цивільним, в т.ч. ВПО, має наступні основні здобутки та напрацювання:

  • забезпечення (з доставкою) запитів ЗСУ щодо постачання військових обладунків, продуктів, автотранспорту тощо;
  • організація виробничих потужностей з вироблення приладів РЕБ;
  • оптимізація співробітництва з діаспорою, небайдужими до проблем України і впливовими громадянами інших країн у питаннях фінансування проєктів, заточених на військові проблеми;
  • вивчення та забезпечення гуманітарних потреб внутрішньо переміщених осіб на території нашого регіону;
  • реалізація культурно-освітницьких проєктів для дітей, курсів для дорослих з вивчення української, англійської мов, екскурсій;
  • сприяння поширенню у громаді національних цінностей та культурних надбань України на основі більш ефективних, адекватних часу війни підходів та методів;
  • оприлюднення у громаді моніторингу діяльності «Просвіти» через соціальні мережі, у ЗМІ, в т.ч. у тижневику «Галицька просвіта» та на телеканалі «Галичина»;
  • співпраця зі студентською молоддю ЗВО м. Івано-Франківська, зокрема, з Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника;
  • що планується на найближчу перспективу (заходи з реінтеграції ветеранів ЗСУ, з посилення їхньої ролі у суспільстві, допомога пораненим бійцям, відкриття освітньо-культурного табору для ВПО тощо).

Михайло Січка докладно й аргументовано відповів на такі питання аудиторії:

  • наскільки важливим є посилення виховного чинника у формуванні фахівця на базі ЗВО?
  • скільки ВПО перебувають нині на Прикарпатті?
  • які країни проявили себе як потужні донори забезпечення спроможностей «Просвіти» за час війни?

Зоя Юрченко ознайомила присутніх із новинками для поповнення арсеналу методичних розробок лабораторії на допомогу виховникам університету (див. пункт 2 плану заняття), які вміщено у рубриках «На допомогу кураторам» та «Скарбниця передового психолого-педагогічного досвіду» на сайті лабораторії за посиланням https://vvppr.pnu.edu.ua/на-допомогу-кураторам/; https://vvppr.pnu.edu.ua/category/скарбниця-передового-психолого-педа/ .

У прикінцевій частині заходу слухачі подякували Михайлові Січці, а в його особі – усім активістам «Просвіти» за їхню подвижницьку результативну місію в сприянні захистові нашої держави. Слухачі високо оцінили актуальність та формат залучення підрозділів університету до осмислення нагальної проблематики сьогодення та колективного вироблення конструктивної позиції виховників університету у комунікації зі студентами.

Стабільну активність слухачів підтвердила кількість учасників заходу – 56 осіб.