16 листопада 2023 року на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося заняття навчально-методичного семінару кураторів 2-го курсу усіх навчальних підрозділів університету з долученням аспірантів та магістрантів.
Тема заняття – «Посттравматичний стресовий розлад (ПТСР): феноменологічна аналітика та медична практика».
Функції модераторів виконували завідувачка лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доц. Лілія Романкова, методистка вищої категорії, керівниця навчально-методичного семінару кураторів, кандидат психологічних наук, доц. Зоя Юрченко та провідний фахівець лабораторії Сергій Петрошенко.
Формат проведення заходу: онлайн.
Програма семінару-наради передбачала заслуховування та обговорення наступних виступів:
- Комплексний ПТСР: поняття, ризики та профілактика.
Пітик О.М. – кандидат медичних наук, доцент кафедри психіатрії, наркології та медичної психології Івано-Франківського національного медичного університету.
- Презентація новоствореної рубрики «Національно-патріотичне виховання в освітній діяльності університету» на сайті лабораторії та ознайомлення з початковим наповненням її змісту.
Юрченко З.В. – керівник семінару, доцент, кандидат психологічних наук, методист вищої категорії.
- Головні питання психолого-педагогічної діяльності в розрізі запитів акредитаційних експертиз.
Романкова Л.М. – завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, доцент, кандидат психологічних наук.
Олена Пітик охарактеризувала феноменологію посттравматичного стресового розладу за такими параметрами:
– зміст поняття «комплексний ПТСР»;
– основні тригери виникнення ПТСР за умов воєнного часу;
– симптоми ПТСР;
– загрози для психосоматики людини, ураженої ПТСР;
– необхідність своєчасної психологічної та медичної допомоги пацієнту;
– висновки сучасної доказової медицини щодо профілактики ПТСР;
– приклади з медичної практики надання допомоги та ефективності взаємодії з пацієнтами.
Слухачі отримали переконливу інформацію, корисну у питання профілактики виникнення ПТСР.
Зоя Юрченко ознайомила присутніх слухачів із призначенням поповнення сайту лабораторії новою рубрикою – «Національно-патріотичне виховання студентів» та її початковим змістом. На особливу увагу академнаставників заслуговує систематизована нормативно-правова база з питань національно-патріотичного виховання студентської молоді, з якою можна ознайомитись за посиланням: https://vvppr.pnu.edu.ua/natsionalno-patriotychne-vykhovannia-perelik-dzherel/
Лілія Романкова акцентувала присутніх на таких запитах акредитаційних експертиз освітніх програм, які систематично відбуваються в університеті:
– необхідність сприяти збереженню психічного здоров’я здобувачів вищої освіти та викладачів; так, лабораторія регулярно проводить за такою тематикою семінари для кураторів, студентів, створені та поповнюються відповідна рубрика «Консультативна робота» на сайті лабораторії (https://vvppr.pnu.edu.ua/category/na-dopomogy-zdobuvacham/konsultatyvna-robota/ );
– профілактика проявів насильства та деструктивних конфліктів в освітній громаді; зокрема, лабораторія розробила Положення, які регулюють освітянську діяльність за такою проблематикою, здійснюється відповідна просвітницька кампанія в освітянській громаді, консультативна робота тощо (https://vvppr.pnu.edu.ua/2018/06/14/polozhennia/ );
– безпечності освітнього простору покликана сприяти «Абетка безпеки», яка наразі містить різноманітні матеріали 14-ти найменувань на допомогу студентам та викладачам (https://vvppr.pnu.edu.ua/bezpechnist-osvitnoho-protsesu/abetka-bezpeky/ ).
Також завідувач лабораторії зазначила, що лабораторія системно здійснює дослідження студентів та викладачів по визначенню їхнього життєвого тонусу; надає науково-популярний контент з питань психічного здоров’я в рамках семінарів для кураторів 1-3 курсів та нарад заступників з виховної роботи; постійно поповнюються рубрики з психологічними консультаціями які можна рекомендувати як студентам, так і викладачам.
Слухачі схвально оцінили черговий захід лабораторії з питань збереження психічного здоров’я освітянської громади університету і висловили побажання подальшого продовження такої тематики у програмі семінарських занять із кураторами.
Загалом у заході взяли участь 64 слухача.