21 лютого 2023 року на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи згідно розпорядження ректора університету № 20-р від 06.02.2023 року «Про проведення інформаційно-просвітницьких семінарів зі студентами 2-го курсу» розпочато цикл просвітницько-профілактичних акцій з проблем здорового способу життя для студентів 2 курсу усіх навчальних структурних підрозділів університету.
Так, 21.02.2023 року перше заняття на тему «Адиктивна поведінка. Чи шкодить вона здоров’ю людини?» відбулося для другокурсників фізико-технічного факультету.
Функції модераторів заходу виконували:
- Завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л.М.
- Методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З.В.
- Провідний фахівець Петрошенко С. І.
- Рижкова Л. Я. – студентка 5 курсу медичного факультету ІФНМУ, активістка громадської організації «Українська медична студентська асоціація» (IFMSA) та комітету громадського здоров’я SCOPH.
Формат проведення: оффлайн.
Основні цілі та завдання проведення акцій:
- популяризація науково обґрунтованих медичних знань;
- формування у студентської молоді відповідальної позиції у ставленні до власного здоров’я та навичок оптимізації щодо його збереження;
- профілактика захворюваності;
- попередження поширення шкідливих звичок як фактора згубного впливу на здоров’я;
- актуалізації мотивації слухачів щодо відмови від тютюнопаління, алкоголізації, нездорової їжі, гіподинамії, порушень режиму тощо;
- наближення до європейських стандартів профілактично-просвітницької роботи у громаді;
- формування у майбутніх медиків – студентів ІФНМУ – навичок фахової профілактично-просвітницької комунікації із громадою, майбутніми пацієнтами.
Зміст заняття спрямовувався на висвітлення таких вузлових питань:
- поняття адитивної поведінки як негативного різновиду девіації;
- типи адикції;
- сутність негативних наслідків адитивної поведінки для психічного та фізичного здоров’я людини;
- важливість своєчасного звернення до фахівців (медиків, психологів, психіатрів).
Презентація просвітницького контенту здійснювалась за допомогою технічних засобів і складалась із слайдів з текстом, малюнками, фотографіями, статистичними даними, доповнювалась відеосюжетами.
У заході взяли участь 48 студентів, працівники лабораторії. Опитування слухачів підтвердило зацікавленість аудиторії (97%) в одержаному змісті заняття та його корисності для студентів.