26 травня 2022 р. на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника відбулося онлайн-заняття постійнодіючого навчально-методичного семінару кураторів 1-3 курсів, аспірантів та заступників з виховної роботи. Захід проводився в онлайн-форматі.
Функції модераторів виконували завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Л.М. Романкова та керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент З.В. Юрченко. Захід проводився на онлайн-платформі google meеt.
Облік відвідування слухачами заходу та технічне забезпечення здійснював провідний фахівець навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи Петрошенко С.І.
Слухачам семінару було запропоновано наступний порядок денний заняття:
- Концепція травми в психоаналітичній парадигмі.
Доповідає: завідувач кафедри Психіатрії, наркології та медичної психології ІФНМУ, професор, заслужений діяч науки і техніки України, доктор медичних наук Пустовойт Михайло Михайлович.
- Психологічна консультативна та психотерапевтична практики у структурі діяльності лабораторії на допомогу викладачам і студентам.
Доповідають: завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л.М.; керівник семінару, методистка вищої категорії кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З.В.
Заняття відкрила Лілія Романкова, яка позитивно оцінили динаміку плідної співпраці навчально-виробничої лабораторії із викладачами, студентами ІФНМУ та представниками ГО «Європейська медична студентська асоціація», яка функціонує на його базі.
Основна частина регламенту заняття була присвячена виступу Михайла Пустовойта, психотерапевта з великим досвідом психоаналітичної практики, зокрема за кордоном.
Проблема психотравмуючих чинників аналізувалася доповідачем крізь призму часу як константного внутрішнього об’єкту та в руслі руху психічного від первинного переживання до сприйняття часу. Залежно від досвіду в межах життєвого сценарію людина набуває константності, сталості, психічної стабільності або навпаки, як підкреслив доповідач, отримує перешкоди і психотравмуючі наслідки.
Оскільки переважна більшість слухачів не були на психотерапевтичних сеансах, вони з цікавістю сприйняли докладний опис випадків із клінічної практики Михайла Пустовойта. Адже використання можливостей психотерапії набуває особливої значущості за умов соціальних потрясінь.
Лілія Романкова та Зоя Юрченко в черговий раз звернули увагу слухачів на оновлений контент рубрик сайту лабораторії – «На допомогу кураторам», «На допомогу студентам», «Кризове психологічне консультування» та ін. Зокрема, за темою семінару по травмі підготовлена психологічна консультація «Травма свідка: як опанувати?» [Дивись: https://vvppr.pnu.edu.ua/2022/05/30/травма-свідка-як-опанувати/ ]
У завершальній частині семінару слухачі отримали вичерпні відповіді на питання, схвально оцінили у меседжах зміст заняття та виявили бажання щодо подальших зустрічей із психіатрами та психологами.
Загалом в акції взяли участь 43 куратори, аспіранта та заступника з виховної роботи усіх навчальних структурних підрозділів університету.