З 03.03.2021 р. на базі навчально-виробничої лабораторії триває цикл просвітницько-інформаційних онлайн-семінарів для студентів 3-го курсу усіх структурних підрозділів університету на тему «Практична психологія – на допомогу студентам університету».
Функції модераторів проведення та розробників ілюстративно-презентаційного супроводу започаткованого циклу виховних акцій виконують завідувач лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, доц. Лілія Романкова, методист вищої категорії, керівник навчально-методичного семінару кураторів, доц. Зоя Юрченко, та провідний фахівець лабораторії Сергій Петрошенко.
Заняття проводилось для студентів факультету філології (24.03.2021р.). Мета заняття: ознайомлення студентів з діяльністю навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”; оптимізація академічної комунікації в освітньому просторі нашого навчального закладу.
Зокрема, студентам(незалежно від майбутнього фаху) важливо знати, з якими особистісними проблемами і в який спосіб вони можуть звернутися до співробітників нашої лабораторії. Водночас, на сайті лабораторії вони зможуть знайти низку порадників, рекомендацій, пам’яток з популяризації психологічних знань.
З часу створ у 2012 р. відділу (з 2020 – навчально-виробничої лабораторії) виховної та психолого-педагогічної роботи, пріоритетною цільовою групою у забезпечені запиту на послуги психолого-педагогічного характеру, які надає лабораторія, була і залишається студентська громада університету.
На занятті майбутні філологи дізнались також про кадровий склад лабораторії, основні напрямки та види її діяльності через призму запровадженої цією ж лабораторією у 2015 р. концептуальної моделі організації психолого-педагогічної діяльності ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”.
Особливий інтерес у аудиторії викликали практика та можливість надання індивідуальних консультацій, досвід міжнародної співпраці у рамках соціально-психологічних проєктів, врахування науково-педагогічними працівниками підрозділу виявлених студентами побажань, проблем за результатами психодіагностичних обстежень у рамках дослідницьких програм лабораторії на рівні факультету філології.
А путівник «Рекламно-інформаційний імідж лабораторії у соціальних мережах і ЗМІ», представлений і обговорений за відповідною презентацією, допоможе третьокурсникам у подальшому оперативно отримувати інформацію про роботу лабораторії, пропоновані нею послуги для студентів та про параметри її контактів.
У завершальній частині онлайн-зустрічі студенти поставили наболілі питання і висловили свої побажання завідувачу лабораторії Л. Романковій. Діалог зі студентською аудиторією став додатковим підтвердженням необхідності зміцнення традиційних й пошуку та впровадження нових, онлайн-форматованих, підходів до здійснення комунікації зі студентською молоддю.
Адже в умовах дистанційного навчання, карантинних обмежень, соціально-економічних негараздів особливого загострення для студентів набувають проблеми самотності, конфліктів у родині, відсутності друзів, депресивних станів й тривожності, а також ризики та тяжіння до сурогатних варіантів послаблення психологічної напруги – вживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління тощо.
За таких умов своєчасна і ефективна психолого-педагогічна допомога, яку пропонує лабораторія на усталених засадах взаємодії із науково-педагогічними працівниками підрозділу, компенсує молодій людині брак життєвого досвіду, створює «запас міцності» перед випробуваннями долі, утримує від хибних кроків з непередбачуваними негативними наслідками. Отже лабораторія стала тим добрим, співчутливим порадником, якого так нині бракує багатьом нашим вихованцям.
Для майбутніх мовознавців цінним було дізнатися про те, що система вищої освіти може бути ще однією сферою професійної самореалізації. Так, Л.Романкова розповіла, яким досвідом можуть поділитись з ними співробітники лабораторії.
В акції взяли участь 51 студент, куратори академічних груп.
За підсумками онлайн-коммунікації отримано 1 меседж, на який надано ґрунтовну відповідь.