Гендерні аспекти навчально-виховного процесу

22.12.2020 р.  о 15:00 на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи відбулася навчально-методична нарада-семінар заступників з виховної роботи усіх структурних підрозділів університету на тему «Сучасний цивілізований світ крізь призму гендеру». Захід відбувався у онлайн-форматі.

Функції модераторів виконували завідуюча навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, к. пс. наук, доц. Романкова Л.М. та керівник семінару кураторів, методист вищої категорії, к. пс. наук, доц. Юрченко З. В.

Заступникам із виховної роботи були запропоновані для поінформування та повідомлення наступні питання:

  1. Вступне слово «Стать і гендер: сутність і співвідношення понять».
  2. Проблема гендеру у сучасному цивілізованому світі.
  3. Про звіт навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи та структурних підрозділів університету щодо виконання планових позицій роботи за 2020 рік.

У вступному слові Зої Юрченко (з виконанням відеоконтенту презентації) конкретизовано сутність таких змістових елементів теми семінару: «Стадії формування статі»; «Стадії статевої/гендерної соціалізації»; Механізми та засоби статевої соціалізації»; «Фактори гендерної соціалізації»; «Гендерні стереотипи»; «Сутність наукового тлумачення понять «стать» та «гендер» та їхнє  співвідношення».

Ярослав Мельник продовжив у своєму виступі «Проблема гендеру у сучасному цивілізованому світі» осмислення культурологічного вектору гендерної феноменології. Зокрема, у діалозі зі слухачами було охарактеризовано негативні наслідки процесів емансипації, феміністичних рухів у Європі та світі: розбалансування суспільних відносин, маскулінізація жінок і фемінізація чоловіків, дестабілізація сімейних стосунків, інституту батьківства/материнства, когнітивний дисонанс на особистісному рівні формування чоловіка/жінки тощо. Цунамі неадекватного розгортання гендерних свобод певною мірою може мати й непередбачувані деструктивні наслідки для цивілізованого світу. А тому треба тверезо оцінити позитивне і негативне у гендерних процесах, відверто обговорювати явища «перекосу» зі студентами та у освітній громаді університету.

Лілія Романкова у завершальній частині зустрічі із очільниками виховної роботи зі студентами зробила аналітичний зріз за звітом лабораторії і структурних підрозділів про стан виконання планових позицій за 2020 р.