Ризики для користувачів інформаційним ресурсом та можливості захисту від небезпек

13 лютого 2025 року на базі навчальної лабораторії відбулося онлайн-заняття навчально-методичного семінару кураторів 2-х курсів, магістрантів та аспірантів усіх навчальних структурних підрозділів університету.

Функції модераторів виконували завідувачка навчальної лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Л.М. Романкова; керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доцент З.В. Юрченко.

Тема заняття «Ризики для користувачів інформаційним ресурсом та можливості захисту від небезпек».

План заходу передбачав обговорення зі слухачами наступних питань:

  1. Інформаційна безпека і гігієна

Інструктор з гуманітарної підготовки

підрозділу «Хорунжа служба» 12 бригади спеціального призначення «Азов»

Семенченко І.В.

  1. Нормативно-правове роз’яснення регулювання відносин партнерів освітнього процесу:

2.1. «Алгоритм врегулювання конфліктів у наданні та отриманні освітніх послуг»;

2.2. «Алгоритм протидії корупції»;

2.3. «Алгоритм протидії насильству у ЗВО»;

2.4. «Алгоритм протидії дискримінації»

Завідувачка навчальної лабораторії

виховної та психолого-педагогічної роботи, доцент, кандидат психологічних наук

Романкова Л.М.

Керівник семінару, доцент, кандидат

психологічних наук, методист вищої категорії

Юрченко З.В.

Ігор Семенченко, використовуючи презентацію «Інформація та інформаційна безпека», охарактеризував у своєму виступі наступні основні аспекти:

  • негативні наслідки від ІПСО ворога;
  • інформація як елемент, фактор і поле боротьби за уми її споживачів;
  • інформаційна безпека та її функції;
  • «масова інформація» і «публічна інформація», їхні особливості та призначення;
  • інформація з обмеженим доступом: таємна, службова, конфіденційна;
  • трагічні наслідки через необережне поводження з інформацією під час війни;
  • кібергігієна як нон-стоп процес;
  • рекомендації, правила або заповіді з кібергігієни для споживача;
  • «цифровий слід» користувача та можливості його відстежування; фішинг та шахрайство;
  • інформаційний імунітет.

Зоя Юрченко анонсувала перед слухачами підготовлені лабораторією для підрозділів нормативно-правові роз’яснення з регулювання відносин партнерів освітнього процесу (див.: пункти 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 у плані заходу). Ці роз’яснення вміщено у рубриці «Безпечність освітнього процесу», підрубрика «Абетка безпеки» на сайті лабораторії і рекомендовано на поширення кураторами серед студентів.

У завершальній частині слухачі подякували за можливість отримання глибокого аналізу нагальних проблем та надіслали багаточисельні «вподобайки» модераторам заходу.

Загалом в акції взяли участь 25 слухачів.