Інформаційна війна проти України: лінгвокультурологічний, дискурсивний та просвітницько-профілактичний аспекти

09 червня 2022 р. на базі навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи було проведене онлайн-заняття семінару кураторів 1-3-х курсів, заступників з навчально-виховної роботи та аспірантів усіх структурних навчальних підрозділів університету.

Функції модераторів виконували завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доц. Романкова Л.М. та керівник семінару, методистка вищої категорії, кандидат психологічних наук, доц. Юрченко З. В.

Облік відвідування слухачами заходу та технічне забезпечення здійснював провідний фахівець навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи Петрошенко С.І.

Слухачам було запропоновано такий план роботи:

  1. Інформаційна війна проти України у контексті політичних протистоянь кінця 20 – початку 21 ст. (лінгвокультурологічний та дискурсивний аспекти).

Доповідає: кандидат філологічних наук, професор кафедри загального та германського мовознавства факультету філології Мельник Я.Г.

  1. Профілактика інформаційної інтоксикації студентської молоді у методичному спрямуванні виховної практики навчальних структурних підрозділів.

Доповідають: завідувачка навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Романкова Л.М., керівник семінару, методистка вищої категорії кандидат психологічних наук, доцент Юрченко З.В.

Визначальною складовою змістового контенту заняття був виступ Ярослава Мельника як члена постійно діючої ініціативної лекторської групи, що діє на базі лабораторії.

Доповідач анонсував результати наукової розвідки за темою виступу, які підготовлені ним до публікації у збірнику наукових статей ПНУ ім. В. Стефаника. Процес інформаційно-пропагандистського інфікування, який задовго до війни здійснювала рф проти України, подібний на радіацію, яку не фіксує наша свідомість, але отруйна дія якої є масованою і потужною. Тому Ярослав Мельник охарактеризував основні завдання, особливості інформаційної інтервенції та засоби формування адекватного імунітету у споживачів, для яких призначена фейкова продукція агресора.

Виховники університету отримали від лектора практичні поради з вироблення механізму самозахисту від брехливих наративів ворожих пропагандистів та із здійснення просвітницької роботи зі студентами.

Лілія Романкова та Зоя Юрченко розповіли про практику підвищення обізнаності студентської молоді у питаннях дотримання вимог інформаційної безпеки на базі лабораторії. Так, щойно завершено відповідний цикл занять з першокурсниками та заходів в освітній громаді університету; методичні поради, відеоконтент, презентації для системного здійснення профілактики інформаційної інтоксикації студентської молоді можна отримати зі звіту навчально-виробничої лабораторії виховної та психолого-педагогічної роботи про проведення у громаді університету заходів з питань підвищення рівня медіаграмотності, засобів забезпечення інформаційної безпеки та інформгігієни в умовах воєнного стану, вміщеного на сайті лабораторії [Дивись: https://vvppr.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/129/2022/06/Звіт-Медіаграмотність-під-час-війни.pdf].

Слухачі отримали вичерпні відповіді на питання за обговорюваною проблематикою та схвально оцінили корисність отриманої інформації.

Загальна кількість учасників семінару з усіх навчальних структурних підрозділів університету, аспірантів та заступників з виховної роботи – 31 особа.