Оптимізація виховуючого впливу освітнього закладу у попередженні булінгу та насильства

04 квітня 2019 року на базі відділу виховної та психолого-педагогічної роботи відбулося заняття навчально-методичного семінару для кураторів 1 курсу університету. У вступному слові керівника семінару доцента Зої Юрченко було охарактеризовано історичну традицію, яка склалася в українському суспільстві щодо застосування насильства стосовно дітей та молоді як засобу виховного впливу у закладах освіти та у сім’ї. Зазначено про наявність сучасних викликів у зв’язку із наростанням агресії у взаєминах між учнями у школі, насамперед у формі булінгу. Оскільки у вищій школі у коледжах та на перших курсах також навчаються неповнолітні, а абітурієнти резервуються зі шкіл та сімей, в яких можливе поширення практики булінгу та насильства, дана проблема набуває своєї актуальності у площині виховної практики педпрацівників університету.

Теоретико-правові аспекти юридичної відповідальності за булінг та домашнє насильство висвітлював перед присутніми провідний фахівець університету, кандидат юридичних наук, доцент кафедри кримінального права Ігор Козич. Зокрема, він докладно охарактеризував зміни та доповнення до Кодексу про адміністративні правопорушення, до кримінального законодавства, обов’язки, права і відповідальність учасників освітнього процесу щодо булінгу й насильства, алгоритм дій кураторів у випадку виявлення фактів булінгу та насильства тощо. Зміст виступу викликав інтерес і спонукав слухачів до багато чисельних питань по темі.

Лілія Романкова, як завідувач відділу виховної та психолого-педагогічної роботи, ознайомила присутніх із роботою працівників відділу з виявлення й попередження булінгу й насильства у виховній практиці університету та аналітичним зрізом за результатами діагностичних процедур, проведених в академічних групах усіх структурних підрозділів університету впродовж лютого-березня 2019 року згідно відповідного наказу ректора та діючої програми превентивно-просвітницьких акцій.